Více o projektu Finance v cajku
- Martin Zak
- 15. 4.
- Minut čtení: 6
Finance v cajku, co to vlastně je? Název, brand, projekt, firma? V tomto článku ti chci představit více o tom, co název Finance v cajku představuje a co od něj můžeš čekat, či získat. Je to pro mě srdcová záležitost a zároveň něco, co se od roku 2021, kdy jsem tento název poprvé použil, hodně vyvinulo. Pojďme se možná podívat zpátky do minulosti na začátek a první myšlenku.

Od začátku
Ve zmíněném roce 2021 jsem s několika svými stávajícími kolegy pracoval jako finanční poradce ve velké firmě, kdy jsem si uvědomil, že chci budovat něco s přesahem. Něco, co bude lépe definovat to, jakým směrem jdu. Začal jsem tvořit webové stránky, kde jsem chtěl umožnit lidem přečíst si přínosné informace a články a najít si informace o mně a mých službách. Chtěl jsem podpořit to, jak mě veřejnost bude vnímat a navýšit přidanou hodnotu. Tehdy jsem přemýšlel nad názvem domény webu. První volba byla martin_zak.cz nebo něco v tom smyslu, a pak jsem si říkal, že udělám něco kreativnějšího. A tak mě napadl název, který byl volný. Finance v cajku. A já si řekl, že z webu martinzak nevybuduji nic s přesahem, ale název “finance v cajku” ten potenciál měl a řekl jsem si, třeba z toho jednou bude něco většího.
A tak se nakonec stalo. Od té doby jsem tvořil. Bavilo mě předávat lidem přínosné informace, a kromě psaní blogu, jsem začal natáčet podcast a přidávat vzdělávací obsah na sociální sítě a na webu jsem měl i vzdělávací akademii pro poradce. Název se ujal a klienti mi říkali, jak jsou rádi, že mají díky mně finance v cajku. Postupně jsem tuhle značku posouval dál, paralelně se svým primárním podnikáním - finančním poradenstvím. Velký krok nastal v roce 2024, kdy jsme se s pár kolegy dohodli na tom, že opustíme tehdejší firmu a vytvoříme si vlastní poradenskou kancelář, která bude fungovat podle našich představ a bude mít hodnoty a vize, které jsou pro nás důležité. Využili jsme již rozběhlé značky a vznikla tahle profi poradenská kancelář Finance v cajku. K tomu, aby firma Finance v cajku fungovala tak, jak funguje dnes, byla náročná cesta. Firmu jsme se rozhodli registrovat pod servisní společnost SAB servis, která nám dává skvělé IT systémy a vzdělávání. Našli a vybavili jsme si nové kanceláře, a rozšířili služby a odborníky. Jak tedy firma funguje dnes?
Finance v cajku dnes
Finance v cajku je název profi poradenské kanceláře, ve které makáme na tom, aby naši klienti měli jejich finance v cajku. Pod touto značkou působí odborníci z různých sfér, které se s financemi pojí. Hlavní jádro tvoří finanční poradci, pak spolupracujeme s realitními makléři, máme právníka a účetního. Pokud náš klient tedy řeší například prodej bytu a následnou koupi rodinného domu, tak mu náš realitní makléř pomůže byt co nejvýhodněji prodat a poradí mu ohledně koupě RD. Náš právník zkontroluje smluvní dokumentaci u kupované nemovitosti, finanční poradce s klientem projde celý plán a zhodnotí majetkový stav a rodinný rozpočet a sežene nejvhodnější financování pro koupi domu a také pojištění. Případně výhodné a bezpečné uložení zbylých prostředků z prodeje bytu pro další cíle nebo jako rezervu. No a v rámci daňového poradenství dotáhneme do konce předem připravenou strategii, díky které klient za prodej bytu nezaplatí daň ani korunu.

Takových ucelených případů není samozřejmě mnoho, ale ukázal jsem na něm tu synergii jednotlivých odborníků. Synergie panuje i mezi finančními poradci. Každý má jiné talenty a baví ho něco jiného. Někoho baví investice, někoho pojištění, někoho zase hypotéky a někdo je dobrý na konzultace s klienty, ale nebaví ho sjednávání nějakých produktů. Poradci u nás spolu nesoupeří, ale pomáhají si. Na jednom klientovi může pracovat klidně několik poradců najednou tak, aby zákazník dostal co nejlepší službu. Zároveň je to za mě skvělý systém, ve kterém dokážeme předat velkou přidanou hodnotu a zároveň se každý poradce může věnovat tomu, na co má talent a co ho baví. Jsme firma, kam může přejít z jiné firmy například hypoteční specialista a bude vědět, že cokoli dalšího s klientem dokážou vyřešit kolegové a on se tak může věnovat naplno hypotékám. Takovýto ekosystém vychází z toho, že u nás není tlak na poradce k plnění nějakých kariérních podmínek. Máme vysoký důraz na vzdělání a nepřijímáme do firmy nové kolegy bez zkušeností, jako se to děje běžně v poradenských firmách. U nás je růst počtu pracovníků nízkou prioritou a nové spolupracovníky si pečlivě vybíráme. To sice nemusí mít úplně nejlepší vliv na naše výsledky obratu atd, ale má to velmi pozitivní vliv na přátelské prostředí plné dobře nastavených hodnot a partnerství, což má u nás vyšší prioritu než zisk. Do našeho ekosystému si prostě nepustíme jen tak někoho. Pojďme se podívat na nejčastější dotazy.
G&A
Jaké všechny služby nabízíte?
Jak jsem zmínil před chvílí, náš tým se skládá z různých odborníků a od toho se odvíjí i naše služby. To hlavní je vše, co se týká finančního poradenství, takže se staráme o finanční zdraví našich klientů, se kterými děláme finanční analýzu a revizi stávajících finančních produktů. Od toho se odvíjí plánování budoucích cílů a dlouhodobá strategie pro ochranu a růst majetku. Do našich služeb spadá například hypoteční a úvěrové poradenství v rámci kterého pomáháme lidem zbavit se nezdravých úvěrů a naopak najít cestu k těm zdravým, díky kterým mohou množit majetek a plnit si sny. Třeba při požadavku koupě nemovitosti dokážeme provést klienta od vysvětlení úplných základů, po výpočet a plánování celého procesu, až po finální realizaci a sjednání hypotéky. Dále zmíním Investiční poradenství, které je pro nás velké téma, protože se snažíme s klienty plánovat a plnit jejich budoucí cíle efektivně pomocí chytrých investic. Dokážeme pomoct jak úplných začátečníkům, kteří si odkládají třeba jen pár stovek nebo tisíc korun měsíčně, tak i klientům, se kterými řešíme zhodnocování prostředků v hodnotách desítek milionů korun. Důraz klademe na vytvoření zdravých rezerv a udržitelného rozpočtu. Dalším důležitým segmentem je poradenství v pojištění, jelikož naši klienti potřebují pojistit rizika, která se pojí s jejich majetkem, příjmem a závazky či s odpovědností. Protože to poslední, co chceme je, aby klient přišel o svůj vydřený majetek či musel zaplatit velké škody. V oblasti finančního poradenství je důležité zmínit, že jsme nezávislí poradci a dokážeme tak klientovi vybrat řešení od většiny finančních institucí z trhu.
V průběhu života našich klientů se mění i jejich příjmy a majetek a s tím přichází složitější účetnictví a dává větší smysl chytrá optimalizace. Většina finančních poradců v naší firmě tedy rozumí základům daní a účetnictví a zároveň pro složitější a komplexní daňové poradenství máme v kanceláři i profi účetního. Při velkých životních krocích, jako je koupě nemovitostí, dělení majetku v rámci dědictví či rozvodu, podpisy důležitých smluv atd. je důležité tyto kroky probrat s advokátem. Proto v kanceláři šikovného advokáta máme a dokážeme tedy řešit i tuto problematiku. Na závěr zmíním realitní makléře, kteří dokážou našim klientům nejen efektivně prodat jejich nemovitost, ale občas dokážou i předat neveřejnou nabídku nemovitosti, což může kupujícímu zajistit lepší cenu nebo méně starostí, kdy nemusí bojovat s dalšími kupujícími. Zároveň synergie mezi našimi finančními poradci a realitními makléři klientovi dokáže ušetřit další starosti a čas.
Kolik klient platí za služby?
Poměrně hezkým benefitem je to, že dost služeb v rámci finančního poradenství nám klient neplatí, jelikož dostáváme odměnu od finančních institucí. Například když sjednáme klientovi pojištění auta, nebo úvěr, produktové podmínky a cena bývá stejná, jako kdyby si produkt sjednal přímo na pobočce, kde nedostane přidanou hodnotu ve formě komplexního poradenství. Provize za sjednání produktu putuje nám, a ne finanční instituci. Je to win-win situace. Zároveň dokážeme často v rámci finančních produktů zajistit i zajímavé slevy, díky kterým bude mít klient nakonec nabídku výhodnější, než ve finančních domech či někde na internetu. Pokud s klientem neřešíme poradenství ohledně finančních produktů, jsme pak placeni dle hodinové sazby. Takto placené poradenství se týká i právníka a účetního a využívají ho jak jednotlivci, tak svým zaměstnancům platí i některé firmy benefit placených konzultací s námi. Všemu předchází první nezávazná schůzka, na které se s klienty domlouváme na dalším postupu, aby bylo vše jasné a transparentní.
Kde všude působíte?
hezké a plně vybavené kanceláře aktuálně máme v Brně a v Domažlicích, nicméně jsme hodně flexibilní a zároveň fungujeme často online. Klienty máme tedy po celé České republice. Myslím si, že aktuálně máme klienty ve všech krajských městech. V Praze máme k dispozici kanceláře, které patří naší partnerské spřátelené poradenské kanceláři 4 brokers. Myslím si, že v dnešní době není třeba mít kanceláře všude, lidé se s námi rádi setkávají v kavárnách či na online schůzkách, které bývají efektivnější.
Jak se stát vašim klientem?
V případě zájmu je nejjednodušší cesta vyplnit kontaktní formulář na hlavní stránce www.financevcajku.cz, na základě kterého se vám do 24h v pracovním týdnu ozveme a probereme jak by mohl vypadat další postup.
Jak se stát spolupracovníkem?
Jak jsem zmiňoval před chvílí, tak si spolupracovníky pečlivě vybíráme, ale není třeba z toho mít strach. Požadujeme předchozí zkušenosti v oboru a proklientský přístup. Pokud jsou oba dva požadavky splněny, není nic jednoduššího, než se domluvit na pohovoru. Stačí napsat email na zak@financevcajku.cz.
Jaká je vize firmy?

Naším posláním je lidem šetřit čas a starosti při správě financí, aby jim zůstalo více energie na to, co milují. Chceme, aby díky nám lidé efektivněji množili svůj majetek tak, aby jim byl oporou a zajistil méně stresu v dnešním uspěchaném světě. To samé chceme zajistit našim spolupracovníkům. Chceme, aby lidé okolo nás měli život v cajku. Žádná nesmyslná pravidla, jen čistá práce s maximální přidanou hodnotou a nadstandardní odměna včetně skvělých možností pro vzdělání a další růst. Chceme propojovat odborníky a lidi, kteří odborníky potřebují a společně se snažíme ve všech směrech udržitelně růst.